Tuesday, April 28, 2009

Ja Ja Ja!

Idag har jag stängt in mig och mitt liv i en bädd av musik. Det får man göra ibland, jag gör det dock ganska ofta...

Det som fått min tinnituskurva att bli lite brantar idag är Yeah Yeah Yeahs första singel från nya skivan "It's Blitz".

Aldrig lyssnat så där hejdlöst mycket på Yeah Yeah Yeahs, även om det såklart spasmdansats en del till både 'Maps' och 'Gold Lion'. Men nu har jag lyssnat igenom nyta skivan 4-5 gånger och det är en riktigt tajt skiva som får en att glömma bort faktum som att det egentligen skulle varit 20 grader varmt och sol i detta nu och att min arbetskraft beskrivs slagkraftigt som
"An evil corporation trying to brainwash the youth that nothing except being popular matters, and that you have to look good to be of any value, or else you are worthless. They also try to make kids think that blink 182 is "punk", even though they play no actual punk music, most of it is just rap.
MTV sucks." av Urban Dictionary.

No comments: